Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Twórcy Gothic Remake zmienią trochę świat i fabułę; tona nowych ciekawostek
Niemiecki kompozytor Kai Rosenkranz, znany m.in. ze ścieżki dźwiękowej serii Gothic, obecnie tworzący soundtrack do remake’u pierwszej części, odpowiedział na Discordzie na kolejną serię pytań fanów odnośnie tej ostatniej produkcji. W jego postach pojawiło się wiele konkretów i ciekawostek na temat Gothic Remake

Zanim przejdziecie dalej, dodamy, że kolejną garść informacji otrzymamy raczej nieprędko (jeśli w ogóle) – w najbliższym czasie Niemiec zamierza bowiem skoncentrować się wyłącznie na pracy.

W poprzedniej sesji pytań i odpowiedzi ów niemiecki kompozytor zapewnił, że niektóre części Kolonii zostaną nieznacznie rozszerzone (przy zachowaniu jej ogólnej topografii). Teraz wyjawił, iż rozmiar świata zwiększy się o 10–20%.

Wiemy również, że muzyka do Gothic Remake powstaje na bazie ścieżki dźwiękowej pierwowzoru. Kai Rosenkranz wyjawił, że będzie się ona składała mniej więcej w jednej trzeciej z odświeżonych oryginalnych nagrań, w jednej trzeciej z ich wariacji i w jednej trzeciej z zupełnie nowych kompozycji (m.in. usłyszymy motyw muzyczny Gomeza).

Wszystkie twarze postaci są tworzone przez jedno studio – należące do firmy THQ Nordic Gate21. Dzięki temu każda z nich będzie unikalna, a gracz nie powinien mieć odczucia zbliżonego do déja vu podczas rozmów z NPC.

Jednym z niemal już ukończonych elementów gry są zbroje, aczkolwiek…

Rosenkranz wspomniał, że studio Alkimia Interactive rozważa zwiększenie wpływu decyzji podejmowanych przez gracza w pierwszym rozdziale – tak, by np. wybór gildii miał większe znaczenie na późniejszych etapach gry. Nie jest to jednak proste i nie wiadomo, czy jakiekolwiek zmiany zostaną wprowadzone, bo np. oddzielenie możliwości dołączenia do magów od przynależności do danego obozu byłoby sensowne, lecz pociągnęłoby drastyczne zmiany w głównym wątku fabularnym.

W podobny sposób waży się kwestia poziomu trudności – twórcy nie chcą przesadzić w żadną stronę, choć gracze domagają się wymagającego, iście survivalowego początku gry.

Ponadto deweloper zamierza nieco rozwinąć żyjący świat, z którego zasłynął pierwszy Gothic. Wszystkie istotne jego elementy mają zostać zachowane, lecz zmiany, jakie zaszły w branży na przestrzeni dwóch dekad, stwarzają przestrzeń dla mniejszych i większych usprawnień.

Niewykluczone choćby, że większą rolę odegrają Wolna Kopalnia (Rosenkranz skomponował już ścieżkę dźwiękową, którą usłyszymy w tej lokacji) oraz arena walk znajdująca się w Starym Obozie.

Niemiec zapewnił, iż tło fabularne Gothica 3 nie zostanie pominięte w remake’u. Co więcej, jako że pewne elementy „jedynki” były logicznie sprzeczne z późniejszymi grami, autorzy zamierzają dostosować całość tak, by uzyskać możliwie największą spójność historii (niewykluczone, że pociągnięty zostanie wątek przyjaźni Diego, Miltena, Gorna, Lestera i Bezimiennego).

Alkimia Interactive bierze również pod uwagę możliwość wplecenia w historię świata odrobiny nieoficjalnego „lore’u” – np. z modów (a także wczesnych wersji oryginalnej gry bądź tzw. dokumentów Phoenixa). Muszą to być jednak elementy niesprzeczne z kanonicznym tłem fabularnym i po prostu ciekawe. Jako że w pracach nad Gothic Remake bierze udział jeden ze współtwórców Kronik Myrtany: Archolos, pewne wątki z owej modyfikacji mogą pojawić się w grze.

Interfejs w Gothic Remake ma być równie minimalistyczny co w oryginale. Jednocześnie pewne jego elementy – takie jak system ekwipunku – będą nieco bardziej intuicyjne.

Animacje walki, które znamy z Gothica, bazowały na nagraniach z sesji motion capture, lecz by „działały”, niezbędna okazała się ich późniejsza edycja tudzież ręczne stworzenie kilku nowych. O ile jednak studio Piranha Bytes nie miało doświadczenia na tym polu, Alkimia Interactive je posiada – Kai Rosenkranz jest więc przekonany, że przeprowadzane przez dewelopera sesje przyniosą dużo lepszy efekt.

Zmienią się za to nieco sekwencje ataków (choć nie zostało powiedziane, że u wszystkich postaci/stworzeń)

Tak jak w pierwowzorze, postawa Bezimiennego w czasie walki będzie ewoluowała wraz z rozwojem jego umiejętności. To, a także odpowiedni balans broni, ma pozwolić graczom poczuć rosnącą moc bohatera (czego zabrakło choćby w Gothicu 3).

Sam system walki ma być natomiast „szybki i bezpośredni”. Nie będzie więc przypominał powolnej mechaniki z serii Souls, bazującej na animacjach liczących określoną liczbę klatek. Jednocześnie ma on rzucić graczom nieco większe wyzwanie taktyczne niż ten z pierwszego Gothica.

Podobnie jak w oryginale, Bezimienny będzie w stanie pływać. W remake’u potencjał tej mechaniki ma jednak zostać znacznie bardziej rozwinięty (na razie nie wiadomo jak).

Niewykluczone, że w Gothic Remake pojawią się także mechaniki, które z różnych powodów wycięto z pierwowzoru, takie jak możliwość wydobywania rudy czy wytwarzania strzał.

Wykorzystując nowoczesne technologie, projektanci lokacji mieli eksperymentować z efektami wizualnymi wytwarzanymi przez Barierę – tak, by jeszcze bardziej przyciągała ona wzrok.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine
Klemens
2022-09-13 21:20:27
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow